Thursday 25 February 2010

Alkisah Aku Dan Dia


Aku nih dari dulu kini dan selamanya kot...asal hujung bulan jer kerja nyer buat punch card..tak tau laa apa badi yang kerkena kat aku nih...dari first time kerja masa tuh sambilan okeh..masa tuh kalo nk buat punch card still lagi guna mesin taip yang besar gedabak..besar ok agak2 kalo ko terhempap benda tuh sure laa tak koma mati terus...

Tapi kan bila taip guna benda tuh sure tangan ko secara tak langsung akan terbabas kat celah2 huruf mesin taip tuh kan..dah 1 hal tangan aku akan cedera plak...asal hujung bulan je tangan cedera...

Agak2 setahun lebih gak laa tangan aku selamat dari cedera wat punch card nih sebab masa nih aku dah dapat kerja tetap, ahhh leganyaaa..tapi lepas setahun tuh bermula balik laa tugas lama tuh..sebab aku dapat kerja lain lak...

So bila masuk balik deparment baru kena wat balik tugas tuh (sebab mereka bajet aku je yg tau kot) ..tapi time nih dah moden sikit laa..sebab dah guna komputer dah print guna printer.. baru kelasss tak le jari aku asik cedera je...

sekarang dah pindah kat putajaya nih still lagi diorang guna punch card..so keja wat punch card still lagi aku buat..see kang aku kata aku kena badi wat punch card...

tapi bila ingat balik time guna mesin taip tuh..aku kaya jap sebab budak2 lelaki bagi duit sbb suh taip diorang punya borang prestasi (SKT)..diorang kan cas2 pemalas hhhoho...tak pun menaip ala2..ayam makan padi..tap..tap..tap.. nk cari huruf pun 1 hal..huhuh punya seksa..guna menatang tuh.....(kang kalo diorang taip sendiri aku rasa mesti borang tuh penuh ngan lubang).

pulak tuh kalo taip mesti tembus kertas...yer laa dah menaip huruf sekuat hati tekan mana tak tembus kan...

dah2..aku nk sambung wat punch card...kannn punch card lagiii...
align="justify">

4 comments:

monstorious wife said...

ok la tuh buat punch card..boleh tukar punch card sendiri dari kaler merah ke biru.. haha
Motiff opis uollls guna punch card lagihh?? Zaman bila punya tuh uollss??

silverlady said...

setelah sekian lama baru uols nak hapdate blog...huhu

semangat berbelog kian pudar kah?

hudaadnan said...

uols..kat mof nun dah gune ibu jari jek scan teros..nan ado punch card lagi..huhu..agaknye bile la baru sampai bpp nih kan..huehue

cik keboom said...

ilot : wakaka betul2 nk tukar waktu keja pun suka ati je sbb iols yg buat punch card tuh lalala..huhu putrajaya punya opis bnyk lg guna punch card uols..

nad: huhuh yer2 semakin hari semakin pudar...

huda: yer ke uols..bilalaa sni nk wat cam tuh kan...kita di anak tiri kah...huhuhuh

Psstt..klik sket

Template by:

Free Blog Templates