Sunday 23 May 2010

Nad Bagi Tak..Aku Jawab Tag

Nadia dia suh aku jawab tag nih...kang xjawab dia marah lak wakaka...dh la tak ber update berkurun kn...

1. Adakah anda mempunyai lesen memandu
Yer2 ada lesen memandu kelas D...**gile ko kalau tak der...abes cam ner aku bwk keta skang nih ( wah sejak2 bekerja dengan sang polis trafik sekarang saya amat berhati2)

2. Berapa lamakah pengalaman memandu anda
Saya belajar kereta tahun 2004..tapi lesen tersadai selama sethn..sebab tak ada kereta...tahun 2005 baru saya ada kereta..tapi teknik pemanduan saya sudah lupa..**terpaksa lantik kawan sy jd cikgu mengajar kembali step2 memandu...so agak2 laa brape tahun..

3. Pengalaman pahit ketika memandu
Kalo dah 5 tahun bawak kereta tuh..sah2 laa banyak pengalaman kn...tp ada satu hari tuh tayar pancit kena skru...tapi tak perasan patut laa masa drive tuh ada orang pandang2..dah sampai opis br perasan..pancit..sib baik ada "Abg Wan...dia tulung tukar tayar..."terima kasih Abg Wan yg sudi membantu"

4. Pengalaman manis ketika memandu
Biasa je tak rasa pun pengalaman manis..semua manis...kalo bab balik kg tak der manis pun sebab sy sorang2 yg drive yg lain sibuk membuta...kalo dh smpai kampung baru manis huhuhu.
manis nye 1 lg..kalo orang lain yg drive sy goyang kaki je duk sebelah..owhhh sgt hebat dah rasa seperti mem besar...

5. 3 tabiat ketika memandu
-Kalo sorang2 bukak lagu kuat2...nak2 pagi2 kalo hotfm lgu tak best tukar sinar...huh sgt hebat rasanya dengar lgu 80an -90an..di waktu pagi...

-Yang tak tahan tuh nyanyi kuat2 ikut lagu kat radio...ko adoo cam akak orang sbelah padang..ko igt ko hot..

-Saya tak suka pakai selipar ke kasut waktu memandu..sgt tak selesa..**dulu masa test drive ngan JPJ pun akak siap ckp kat dia xmau pakai selipar...ko ado cam akak siap request bagai..

6. 3 pantang time memandu
-kereta main masuk je depan kita xbagi signal...mmg laa aku menyumpah sebakul (tapi mak akak kalo naik keta ngan akak selalu sound akak "kita nih bwak keta kena istifar banyak2 bwk2 mengucap ngan nk marah je ) huhu amik ko insaf jap...kejap je laaa

-kalo keta tak tau arah tuju..ngan bwak slow nye..ngan duk tengah2 line nye...tak tau nk pi mana jap kanan jap kiri...hhaa jap lg maka terdengar laa aku wat hon..

-ini 1 lagi nih motor..ngeri mak ngan mereka tau..suka2 ati je dia nk duk lorong mana celah mana...kita lak kena berhati2 ngan mereka...kang tergesel ke ape ke...aku gak yg kena...howw??

7. Pernah terlibat dengan kemalangan?
Owhh..penah 2 kali...1 time tu...akak terlanggar tiang lampu tak tau kenapa..padahal waktu pagi nk pi kerja...bdk2 nih perli ada penjaga kat tiang lampu tuh hampeh...tuan punya keta xder ape2 cuma sang kereta cedera parah...***sib baik ada insuran..

kali ke-2...masa on the way balik dr umh pakcik kat pahang...ada kereta tuh nk masuk ke lorong sebelah kanan tak bagi signal..sengal toi..ape lagi akak rodok je bontot keta dia...pastu tak mau report..nk selesai luar...xmau laa akak ..rupa2 ada sebab dia tak mau report...dia tak ada lesen ..sengal lagi di situ...

8. Mereka yang bertuah di tag

Ibu
amoi
mieza
kimot (mesti bnyk pngalaman nih)
ilot
cik ienn
yanti

dan siapa2 yang mau buat sila2..jgn malu2..



1 comments:

silverlady said...

sama la dgn aku sampai 2 kali eksiden...pecah rekod...huhu...sgt serik claim insurans segala

tang dgr lagu 80/90an pepagi tuh mmg terase sgt indah...melayan perasan gitu

Psstt..klik sket

Template by:

Free Blog Templates