Tuesday 24 April 2012

Pasar tani merangkap pasar malam




hai uols....


dari dulu sampai skang...hobi akak duk gigih jejak pasar tani merangkap pasar malam 
kat putrajaya nih...hari selasa ngan hari jumaat
gigih tak gigih...tengahari pi sebab cari makanan tuk tengahari
sambil jalan2 tengok kain...kalo hujung2 bulan tengok jer laa
kalo time dah gaji balun gak selai...walaupun seluar tidor malam tuh RM6.00 jah...
adik aku cakap kalo aku pakai seluar tu dia kata cam nyonya jual sayur..ada aku kesah
janji best aku pakai malam2....


petang singgah lagi...cari lauk basah lak tuk stok sampai jumaat...
ayam seketul ikan 2 ekor ker...sayur 1 ikat, tahan laa sampai jumaat
sebab jumaat nanti nk pi lagi beli lauk tuk sabtu sampai selasa plak...begitu laa seterusnya.


dah pasar tani tuh meniaga dari tengah hari sampai ke malam
mana tak tergoda aku...duk balik keje lalu kot situ..
dalam tak nak singgah pun...tiba2 termasuk gak kat pasar tuh....


paling best ada jual stiker wall tuh...4 keping RM10.00, mana aku xmabuk gi situ...
beli2 last2 terceruk dalam stor,  mak aku dtg dia wat balik kampung....
adik aku ckp dah macam tadika umh kat kampung....
balik anak buah aku kat kampung tuh abes dia orang koyak...
adik aku cakap selamat budak2 nih tanggal
tak kena marah...kalo dia tanggal mmg kena ceramah laaa...




0 comments:

Psstt..klik sket

Template by:

Free Blog Templates