Saturday 2 April 2011

Alkisah dia ada scandal

Kisah scandal kat opis biasa berlaku kan...ala tipu laaa kalo kat office korang tak der scandal, kalo bujang sama bujang tak per boleh nikah jer terus, nih bini orang ngan laki orang, laki orang ngan bini orang, laki orang ngan anak dara orang...hmm macam2 lagi laa..huh mintak jauh laaa..kang jadi buah mulut umpat keji orang...nauzubillah khenn..

nih bukan kisah kat office aku laaa, nih kisah pak mertua kawan aku...kawan aku nih nih non muslim sebenar nya..tapi dia punya knowledge bab agama islam nih. kalah orang yg tak berapa nak islam, mengucap nye lancar, doa ape semua dia tahu, nasib ko dah kawin..kang aku suh je ko potong anu tuh then masuk islam terus....

ohh tersasar lak.. pak mertua dia nih sebenar nya ada scandal ngan bini orang, benda dah lama, si isteri tak tau, yer laa bini keje jauh, laki lak duk umah sorang2.. so mungkin si suami tak cukup kasih sayang kot eh.. so jumpa-jumpa bini orang, maka terjadi laa kisah berkasih sayang, nak di jadikan cerita sang isteri dapat tau, so bini ugut laa nak buat laa report kat ketua kampung, bapak mertua kawan aku nih takut laaa, pi lari masuk kebun, telan racun. Racun ape entah racun lalang kot. malu laa kot sebab bapak mertua kawan aku nih sebenar nya cam orang kuat agama laa kat kampung dia nih..like dia nih ketua paderi laa cam tuh kat kampung dia....

ikut cakap kawan aku nih, sempat laa dia telan 2-3 teguk, lepas tuh telan lak beer, lagilaaa khenn, so pas minum tuh, sempat balik umh ** tak mati lagi nih dah telan racun. Balik rumah dah muntah-muntah si bini bawak pi hospital...dalam 5 hari kot duk hospital dia jalann..** matilaa tuh.. sebab doktor kata semua organ dia dah hancur.. yer laaa minum racun ko...tapi kawan aku kata semangat dia nk hidup tuh kuat sebab tuh dia lambat mati..kalau ikut doktor hari dia telan tuh gak dia mati..

wat balik umh nk kebumi segala hari tuh gak,, tapi kan mereka nih lepas 3 hari baru nak kebumi segala kan... so malam tuh.. cam kita islam laa ada buat kenduri 7 hari kan.. mereka pun ada so hari 1st tuh still mayat tuh ada dalam umah lagi dalam.. nak jd cerita nye member aku nih nk pi laa bilik air kat tengah-tengah malam buta nih...pastu dia nampak bapak mertua dia kat meja makan kat dapur tuh...dia bleh wat tak tau je..kalo aku dan pengsan daa.. ** aku dah seram dah time dia citer tuh..

dan malam tuh gak dia orang masak nasi 1 periuk besar, konon nye besok nak buat nasi goreng laaa kan...sebab tetamu ramai datang, bangun pagi esok nye, nasi tuh dah basi ko..basi nye macam dah seminggu kat dalam periuk tuh...berair terus...kalo fikir-fikir balik mana ada nasi masa malam tadi basi macam tuh sekali kann..*** misteri kan....member aku citer laaa ikut kepercayaan dia orang si mati tuh balik nak makan nasi tuh...sebab dia dah jamah nasi tuh...itu yang nasi tuh basi tuh...kan member aku nampak pak mertua dia duk kt meja makan malam tuh kann.......

malam ke berapa ntah member aku citer..dia orang buat upacara pemujaan laa..macam panggil pak metua dia balik ambil barang-barang dia.**ohh lagi seram aku dengar.. tutup lampu semua duk dalam gelap tabur tepung kat tingkap.. kat depan dia orang tengah duk wat upacara tuh...member aku kata dapat rasa dia datang tapi tak nampak laa sebab dah dalam gelap lampu semua tutup kann...bila dah bukak lampu semua dia kata ada tapak kaki ngan tangan kat tepung tuh, haa agak-agak sapa yang datang.....

lepas duk citer kat kami tuh dan-dan member aku cakap "itu laa mati bunuh diri, bumi tak terima langit tak terima" so duk tengah-tengah roh tak tau nk pi mana, tak tenteram tuh yang merayau-rayau tuh.. terkejut kami bila dia kuar ayat cam tuh...

serius wehh seram aku dengar dia citer



***tapi member aku cakap si pempuan scandal dia nih, minum gak racun tapi member aku cakap tak tau kisah mati ker tidak...tak tanya pun.


2 comments:

aZr|n said...

seram uols!

cik keboom said...

cik ein : khennn...iols masa dia citer tuh..seram uols,

Psstt..klik sket

Template by:

Free Blog Templates