Thursday 6 November 2008

tetiba teringat

aku tetiba teringat masa zaman2 sekolah dulu...
aku ngn kawan baik aku nih kita org memang kamcing ar dr kecik
sampai laa skang tp skang dah kurang laa sbb dier dah kawin ada tanggungjawab lain.
dulu-dulu masa kecik2 aku suka laa lepak umah dier sbb mak dier 2 baik sgt
suka la masak2 kalau aku ada..kerja aku makan sajok..hhuhhuh...
kalu time x skolah saje dari pg sampai ptg laa aku duk umah dier...
sampai nenek aku dtg laa suh balik...siap bebel2 nenek aku ckp apa
"mu nikoh je ngan abg dier 2 sah2 boleh duk sini sampai bila2 pun"
ape laa nenek aku 2 ader ke patut suh aku kawin ngan abg kawan aku 2
huh ape kes..x nak laa aku...
pas2 kn kita org nh ada hobi tau naik motor....pas2 ronda2 keliling kg...
hehehe lesen nan ado 2....curik motor arwah atuk aku nih senyap2 sbb nk meronda punya pasal...nasib baik laa atuk aku x pernah marah pun......pas2 ada 1 hari 2 kan kami pergi laa umah member skolah nh konon2 nk bincang pasal kajian sejarah 2..(padahal x pun duk bergosip sajok) pas2 bwk laa body guard aku nh merangkap adik aku...masa 2 umur dier dlm 6 thn....dier mmg ar kaki report..kecik2 dh cam radio buruk kami pggil dier...masa 2 member aku nh yg bwk motor kapcai atuk aku nh..cam ner ntah tetiba lak motor 2 masuk dalam parit...huhuhuh aku yg memboncengnye terpelanting kat depan adik aku dlm raga motor statik je duk dlm 2 cam xder ape2 yg berlaku pun...member aku punya bantai gelak cam nk pecah perut kat aku nh ha...aku pun pelik cam ner aku boleh terpelanting kat depan 2....motor dah laa kat dalam parit cam ner nk angkat dah ar berat...
yer la motor kapcai honda70...huh gile berat..nasib baik ar ada brader nh lalu dier tolong..pas2 dier ckp "dik orang naik motor kat atas jalan korang nih naik motor dalam parit".....huhuu waaa malu giler siot. pas2 1 hal lg motor dah patah dah mudgard dier (hentamlaa aku pun x tau nk eja cam ner) pas2 bermula laa acara mengodek x nk bg atuk aku perasan dah patah...gigih nh taruk gam tapi nan ado nk lekatnye..huhuu mana nk lekat taruk gam paip gilo apo...
dah abis kes 2 nh kes adik aku radio karat nh...dh bagi tau dh jgn bg tau atuk pasal tadi 2..dier angguk2 cam paham sajok siap bagi nk rasuah nh..tp nan ado nyer balik2 umah selamat dengan bangga nye cerita kat atuk aku....nasib baik laa aku x kena marah...atuk aku diam je..huh lega dia kalau dier dah start marah..1 kg leh dgr suaranya...(tapi aku x kena marah okeh akukan cucu kesayangan)......

2 comments:

cikTari said...

hahaha.. jatuh parit.. pasni cite le dikejar angsa lak..

kahkahkah (gelak penjahat)

cik keboom said...

huh bab di kejar angsa 2 lagi ar ngeri...

Psstt..klik sket

Template by:

Free Blog Templates